onsdag 2 mars 2016

På en skala från ett till fem, hur intressant? Vänligen diskutera.

Min syster har drömt vid upprepade tillfällen att jag skrivit ett intressant blogginlägg. Vilket ju inte har hänt på ett tag, och förmodligen inte händer just nu heller. Eller? Vintermånaderna är i alla fall över och jag kan inte längre skylla på meteorologiskt framkallad depression. Så, jag kastar av mig täcket och berättar om min dag!

Idag har jag:

  • Haft en lektion (gehör)
  • Åkt runt halva stan (bokstavligt) för att hitta fiolsträngar och en sexkantsnyckel
  • bytt strängar på fiol (en inte helt okomplicerad process, visade det sig)
  • googlat "barder" (visste ni att det finns ett svenskt bardsällskap? Inga kvinnor välkomna dock, så det är inte värt att veta)
  • övat på att sjunga "Satellit" (apropå meteorologisk depression)
  • Gjort en kick-ass grönsakssoppa
  • läst på om början av nittonhundratalet i allmänhet och Stravinskij i synnerhet
Plus skrivit lustiga saker i klassens FB-grupp. Det kan vara så att bara jag tyckte att de var lustiga, men min story osv.

Tar ett djupt andetag inför mars. Det blir bra.

Det är alltid bra med en bild. På Igor Stravinskij, till exempel


/Elin


2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Hurra!!! Äntligen! En sanndröm! Dock hittade jag i drömmarna FLERA intressanta inlägg efter varandra. Men det här är en fin början. Tack!

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

3.