fredag 25 mars 2016

Författarlajv

Äntligen! Har inte skrivit ett ord på Urmakaren sedan nån gång i förra veckan. Jag kom fram till en lite större åtgärd i redigeringen än "stryk den här meningen" eller "byt ut det här ordet". Nämligen: "flytta det här stycket ur det här kapitlet och placera det några kapitel tidigare och låt det som händer fungera som katalysator till det huvudkaraktären tar sig för i kapitlet efter" fast med aningen färre ord.

Den operationen krävde förstås lite mer sammanhängande skrivtid för att få till, inget man fixar under en kvart till frukost precis. Och se, idag kom den, skrivtiden! Jag är gräsänka sedan igår och idag är det ledig dag (en väldigt lång sådan dessutom, om man får tro benämningen av denna fredag) så nu tar jag tag i detta stycke! Får jag drömma om vad jag mer vill åstadkomma under de fria timmar jag har idag, så vore det att dessutom få till min antagonist sådär rysligt skurkaktig som jag vill ha honom.

Men jag ska även städa och springa och gå på konsert. Ty sådant är författarlivet.

/Anna

Inga kommentarer: