onsdag 15 juli 2015

Semester från semestern

Hittills har jag mest spenderat dagarna i blåbyxor, mer eller mindre täckt av byggdamm. Men när pappan meddelade att han tänkte åka till Stockholm några dagar och lyssna på Strumpans band (Lureena), tänkte jag att han kunde behöva sällskap dit och hem. Plus att jag behövde klä mig i rena kläder och fundera på saker och ting utan att avbrytas av borrmaskiner, slipmaskiner och allmänt tjoande kring hur vi ska möblera när huset har fått alla väggar och golv på plats. Till exempel behöver jag fundera över hur många perspektiv jag egentligen ska behålla i Urmakaren.

Innerväggarna tar form.
Konstigt det där, jag hade föreställt mig att jag skulle kunna skrapa färg från gamla dörrar i mitt hörn av bygget och samtidigt fundera på Urmakar-världen. Det GÅR INTE. Osannolikt, men det ända jag tänker medan jag skrapar är "ta i lite mer, kom igen Anna du orkar, se så fiiint färger flyger av och *skraaap* *skraaap* skraaap* vad bra det går fastän du får alla färgflagor rakt i ansiktet och vinkla skrapan lite där så du kommer åt alla kanter och hörn..."

Gigantiska originaldörrar.
Det tar aldrig slut, alla tankar som har med att skrapa färg att göra medan man ägnar sig åt att skrapa färg.

För att kunna tänka på Urmakaren, behöver jag sitta i lugn och ro och inte göra en massa annat.

Så det gör jag nu. Medan pappan gör sina ärenden på musikaffärer, har jag gömt mig på sommartomt fik.

Men ska jag hinna skriva något innan det är dags att dra iväg på middag och spelning ikväll, är det bäst att jag sätter igång nu.

Lasse i Parken igår.

 /Anna

Inga kommentarer: