torsdag 25 juni 2015

En vecka efter midsommar

Vi kom hem i söndagsnatt efter tre fantastiska dagar i Djuptjärn (ligger nära Björna som ligger nära Örnsköldsvik som ligger i Ångermanland som ligger i södra Norrland, typ) och vände upp och ner på hemmet för att balkongbyggarna skulle kunna påbörja balkongbyggaretappen hemma hos oss på måndag morgon. Samtidigt upptäckte vi att avloppsröret läckt lite i köksskåpet under helgen vi var borta och torkade vatten och drog åt kopplingar. Och detta har satt tonen för veckan, kan man säga.

Men vi klagar inte. Vi är tvärtom vid mycket gott mod trots att kylskåpet är instuvat bredvid soffan (hey, nära till drycken när man kollar på tv!) och köksbordet intryckt framför bokhyllan (hey, ännu större anledning att bara äta i soffan och kolla på tv!). Vi ska ju få balkong för tusan!

På skrivarfronten är ingenting nytt förutom att jag tror mig ha kommit på ett nytt, fantastiskt sätt att börja hela Urmakaren och det hade jag tänkt att göra – ikväll! Jag hade skrivdejt inbokad med min skrivande kompis Sylwi (som jag aldrig skrivit tillsammans med förut, men som jag pratat en massa skrivrelaterade grejer med sedan första dagen vi sågs, på ett av Ann Ljungbergs välarrangerade skrivarmingel, och som jag jobbar tillsammans med ibland på Hoi förlag). Dessvärre är dejten avbokad och jag tänkte ägna mig åt andra saker än att skriva. Träffa Strumpan till exempel, det var så länge sedan.

Jag har i alla fall äntligen fått överblick på inkorgen på mailen och alla projekt som är på gång på jobbet trots att fler och fler susar iväg på semester. Mmmm... semester. Det verkar så himla trevligt. Kanske för att jag fick blodad tand på ledighet under midsommarhelgen. Kanske för att balkongbyggarna tvingar mig att vara uppe och helst även ute ur hemmet senast klockan åtta om morgnarna.

Snart är det i alla fall helg igen.

/Anna

Inga kommentarer: