måndag 11 maj 2015

Frisk som en nötkärna men fy tusan vad seg

Ibland klumpar festligheterna ihop sig. Som i helgen:

  1. Fredag: Konserhuset "Sagas – Orchestral Fantasy Music"
  2. Lördag: Rival "En man som heter Ove"
Däremellan utflykt, mat, fika, häng och sena nätter.

Vackert dekorerad konserthusfasad 
Stor orkester och ännu större kör!
Låtlistan!
Årets första utflykt till Äppelfabriken
Lyxmiddag på Rival innan föreställningen
Och eftersom Hanna och hennes man kom upp för att se "En man som heter Ove"-föreställningen med Fotografen och mig (Johan Rheborg var ap-bra!) så hann jag få några kommentarer om novellen av Hanna (eftersom hon var snäll och läste på tåget upp).

Den regnruskiga söndagen spenderades därmed i redigeringssoffan där jag varken hann äta lunch eller byta om från pyjamas. Vips var det kväll och novellen kändes färdig, men så skulle den grovöversättas innan den skickades till riktig översättning. Fotografen och jag spenderade därför halva natten med Google Translator och var alldeles för trötta för att orka fnissa åt galenskaperna som uppstod med jämna mellanrum.

Men novellen har alltså skickats in för översättning! Så fort jag blivit av med gruset i ögonen (läs: knarkat kaffe) ska jag sätta mig in i hur man egentligen gör när man submittar mästerverket på webbsidan.

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Så fint vi hade det! För idylliskt funkar inte bara på Äppelfabriken, utan för hela alltet. Och Johan Rheborg VAR apbra!