tisdag 19 maj 2015

En dag gjord, fyra kvar

Märks det att det är maj eller? Denna vecka: uppspel på piano, redovisning/examination i körmetodik, examination i dirigering. Plus vanliga lektioner, rep med Lureena/stråkkvartett/kören och arrangering på torsdag med en hemuppgift jag inte ens tittat på än. Och just det, handledning på kören i kväll med en dirigent/pedagog jag aldrig träffat men fick skrämselhicka av att googla!

Klagar jag? Inte så mycket, faktiskt. Det är nog mer skryt. Fast av det lite andfådda slaget.

På fredag är det examination av dirigentgruppen med lunchkonsert i Hedvig Eleonora kyrka vid Östermalmstorg, kom gärna dit! Fin körmusik och nervösa dirigenter utlovas.

/Elin

2 kommentarer:

Vilse sa...

Skryt av det lite andfådda slaget väntas det skrivas om inne på Vilse senare i veckan också. Lycka till med alltihop och som vanligt önskar jag att jag finge höra dig nån gång på alla dessa konserter och grejer du ränner på! Kram!

Anonym sa...

Lycka till med allt Elin! /Karin Sa