onsdag 4 februari 2015

Onsdagsdipp

Ååååååå det är segt nu. Igår tillät jag mig att ta lördag, pga massivt snöfall och jobbade i lördags (då har man enligt reglerna en innestående). Men idag? Söndag? Känns lite magstarkt, jag har ju faktiskt saker att göra. Läxa i arrangering till exempel, som egentligen är ett roligt ämne, men nu har jag suttit och lyssnat på CD:n med exempel och den var så tråkig så jag smällde av. All musikalisk inspiration som bortblåst, av ett gäng okontrollerade sopraner. Behöver en låt att arrangera. Alla förslag i boken är tråkiga. Allt är tråkigt. (Utom "White collar", min senaste besatthet på Netflix. Det är det enda jag vill göra just nu.)

/Elin

8 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Samma här. Eller ja, inte läxa i arrangemang då, men onsdagsdippen. Jag har egentligen oerhört mycket som skulle bli gjort om resten av veckan ska gå ihop. Men vad gör jag. Kollar bloggar och äter mint-kola. Så kan det gå.

/Liv

Kära Syster sa...

Liv: Haha, ja så kan det verkligen gå! Det är lite samma lika här faktiskt, är på jobbet men har svårt att riktigt ta mig för nåt. Skärper mig nu, säger vi.

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Ok, då gör jag det också. Heja heja! :-)

Kära Syster sa...

Mintkola! Det är ju det jag behöver!

/E

Vilse sa...

Och jag som trodde att det var Holiday dip med chips och grönsaker som stående inslag om onsdagarna!

Kära Syster sa...

Tyvärr, inte den sortens dipp…

/E

Skriviver sa...

Åh, White collar! Mmmmmmmm! Det blir man glad av :)

Hoppas att musikinspirationen kommer tillbaka!

Kära Syster sa...

Skriviver: Mm, jag har ju en viss dragning till snygga män och heist-teman. Och inspirationen kommer nog, om inte annat har vi en skaparhelg planerad så det borde ju lösa sig…

/E