lördag 8 november 2014

Kaffe, ostbågar och Shostakovich

Kombinationen nu alltså. Oslagbar.

Jag kom nyss på ett sätt att presentera min antagonist, replik efter replik trillade fram när jag stod i duschen och dra på trissar, jag hann skriva ner scenen innan jag glömde bort.

Nu ska jag återgå till stället manuset jag egentligen redigerar, vem vet när jag får ett sånt här flyt nästa gång.

Lite skyller jag på Mr Selfridge som jag äntligen börjat titta på. Exakt den inblick i sekelskiftet jag behöver!


För övrigt passar det utmärkt att hetsäta ostbågar till Shostakovich femte symfoni. Koffeinet drar upp pulsen ytterligare ett snäpp.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

YES! Panta rei, som grekerna hade sagt. Och duschar. Vad är det jag alltid sagt om duschar?

Magiska.

Kära Syster sa...

Vilse: Tur att det verkligen var en dusch den här gången. Oftast är det toaletten för mig. Inte riktigt lika glamoröst...

/A