torsdag 3 juli 2014

So sleeeeepy

Jag kanske måste vänja mig av med att skriva rubriker på engelska. Och så måste jag vänja mig vid att skriva på tangentbord, jag skriver fel på vartenda ord...

Senaste två dagarna har varit ganska lika: repa på förmiddagen, komma hem framåt femtiden och kollapsa i fåtöljen. Hålla mig vaken tills vettig tid att lägga sig, sedan ligga i någon slags koma med urflippade drömmar som gränsar till hallisar. I natt var jag på resa med en gammal vän (inte samma som i USA) och vi var soldater. Så alla var tvungna att låta oss bo hos dem, för så är det när man är soldat. Vi kom upp ur havet i Taiwan av alla ställen, där vi blev inhysta hos ett äldre par. Fast jag hade så mycket smutstvätt att jag åkte hem till föräldrarna i Dalarna för att tvätta, sen hann den inte torka innan jag skulle åka tillbaka. Så kan det gå. Natten innan dess drömde jag om björnar.

Ingen fara, det är bara mitt undermedvetna som försöker få mig att boka en tvättid så jag kan tömma hela resväskan i en maskin, osorterat, som det har längtat efter i två veckor nu. Och som bearbetar minnet av björnen som kanske eller kanske inte lufsade förbi vårt tält mitt i natten i ett becksvart Yosemite. I natt drömmer jag väl om att åka skateboard utklädd till Ironman.

Anyhooters, i helgen är det gig med Lureena! På American Blues&Countryfestival, i Upplands Väsby. Vi spelar både fredag och lördag, vädret blir bra, ta med cowboyhatten och kom! Det anordnas line dance.

/Elin

2 kommentarer:

Vilse sa...

VÄLKOMMEN HEM!!!

Kära Syster sa...

TACK!!!
Och tack för alla fina kommentarer under resan, har inte haft möjlighet att besvara alla så jag gör det nu istället. Det har varit så kul att ha med bloggen på alla äventyr, TACK!

/E