torsdag 17 juli 2014

Personalen på Coop är ju i och för sig ganska trevliga

Jag har varit ledig i två dagar. Två somriga dagar i Stockholm - och alla är bortresta. För att vara en person i behov av mycket ensamtid är jag faktiskt ganska dålig på att vara ensam, har jag upptäckt. Det var kul ett tag, att ligga på soffan och läsa och baka citronkaka. Men sen blev jag liksom trött på det. Låg på sängen och hoppades att någon skulle komma in och säga åt mig att rycka upp mig. Tvättade inte. Städade inte (förutom badrummet). Gjorde inte någon kul utflykt, förutom för att handla mat. Jo förresten, jag klippte mig igår. Hos fina Hillevi på Novo. Nu är håret kort och fluffigt. Ska nog ge det en omgång med plattången i morgon.

Och så ringde någon och upplyste mig om att jag är finalist i en tävling om en resa till Mauritius, plus 10 000:- i fickpengar. Kul, sa jag. Har inget minne av att ha gått med i tävlingen, men kul. I och för sig handlade samtalet mest om brun utan sol-piller som hon försökte kränga, så hon kanske bara sa det där med tävlingen för att få mig på gott humör. Hon blev lite kränkt när jag inte tyckte det var värt att betala 49:- i frakt för att få gratis piller.

Såatte... jobba i morgon. Det blir bra. Jag tar med citronkaka och försöker att inte klänga på arbetskamraterna.

/Elin

Inga kommentarer: