lördag 21 juni 2014

Från en annan del av världen: GLAD MIDSOMMAR!

Att Strumpan samtidigt som hon kör runt i öknen och svettas i värmen och har det fint, lyckas posta blogginlägg med bilder som får mig att längta tillbaka till Williams, Grand Canyon och Hoover Dam på studs, kan än så länge vara mitt största nöje denna sommar.

Så här mitt i filminspelning och husbygge som jag är, fanns det inte tid att åka upp till norrland och hänga med vanliga gänget över midsommar i år. Faktiskt hade vi inga planer alls, Fotografen och jag, och det var rätt skönt. Hittills har midsommar gått ut på en sak: sova. Däremellan har vi i och för sig hunnit äta både jordgubbstårta och gubbröra, så man får väl anse de viktigaste beståndsdelarna vara på plats. Och! Glömde nästan! Eftersom vi befinner oss i Dalarna har vi lyssnat till folkmusik av musiker i folkdräkt till ett entusiastiskt upphissande av ett stycke midsommarstång. Det är inte varje år man är med om det faktiskt, så jag ska sluta låtsas vara missnöjd. (Det är bara så himla kallt och jag är trött på att frysa hela tiden!)


På vägen till Svärdsjö där firandet ägde rum, passerade vi dessutom en och annan gammal bil som var ute och finåkte.


Nu ska jag eventuellt läsa en bok bara för att och låtsas att jag har semester och nästan inte tänka på inspelning till veckan alls, fastän där finns många moment i planeringen som inte är riktigt klara, men ändå ignorera dem en stund till. Andas in, andas ut. (Jag jobbar trots allt precis med det jag vill och får vara utomhus och ha det bra.)

/Anna

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Glad midsommar, i efterskott! Synd med vädret, jag solar lite åt dig också. Här är det tvärtom, 40 graders koma. Saknar dig!

/E