söndag 18 maj 2014

Och så helt plötsligt ramlade allt ner från en klarblå himmel

Åh, vad fint det är att jobba helg i butiken. Man liksom går där och skrotar, eller jobbar hårt, eller whatever men hursomhelst vet man att vad som än händer så är man inte där på måndag så söndag eftermiddag är det punkt och slut och över till nästa gång. Inget ansvar, liksom.

I total förnekelse av det andra livet, det som är helt på riktigt och börjar om ca elva timmar.

Så nu har jag suttit och skrivit en projektskiss över ett hypotetiskt projekt jag vill pitcha för en skola. Jag kallar det "Skapa en musikal på två veckor". I detta väldigt, jag säger det igen, hypotetiska projekt tänker jag mig att jag tar ett gäng gymnasieelever och sätter upp en musikal från scratch på veckor. Kul, va? Förutom att skissen ska vara inlämnad i morgon med syfte och mål och gärna en budget på köpet. Jag ska nog sova lite på saken.

/Elin

Inga kommentarer: