lördag 10 maj 2014

En glad fredag

- Du ser alltid så pigg och glad ut, sa chefen till mig när jag gled in på jobbet igår.

Och jag var faktiskt oförskämt pigg och glad, hela dagen. På förmiddagen satt jag hemma och fick äntligen lite fart på examinationsuppgiften som har plågat mig senaste veckan, har äntligen lyckats välja låt och hann både spela in den och filma mig själv när jag låtsas spela in den. Till filmen som ska ingå i redovisningen, alltså. Sedan blev det några timmar i butiken där man både möter oväntat trevliga människor och förvånas över hur ohyfsade vissa andra är. På kvällen, när det slutat regna, tog jag en promenad och kunde inte sluta le fånigt över dofterna, det overkliga ljuset och de rosa molnen som speglade sig i stilla vattenpölar.

Pigg och glad, var det. Idag: Not so much. Men det är fint att ha ett jobb.

/Elin

Inga kommentarer: