lördag 5 april 2014

Besökshelg!

Min äldsta brorsdotter hälsar på oss i helgen!
Hon är elva år.

Först åkte hon hit själv med tåg från Dalarna, i torsdags. Skitmodigt om ni frågar mig.

Sedan hade hon prao-dag hos Fotografen hela fredagen. Han lät henne göra en film om hur man gör film att redovisa för klassen på måndag i skolan. Svinbra om ni frågar mig.

Själv har jag tyvärr jobbat på eget jobb i fredags så då sågs vi bara på kvällen och idag har hon och Fotografen jobbat färdigt filmen medan jag satt kvar hemma och lektörsläste. Dålig tajming om ni frågar mig.

Ikväll fick jag i alla fall äran att vara med när hon testade lekparken här runt hörnet. Den fick godkänt av oss båda. Kolla bara, en lekpark där alla vuxna kan ligga i hängmatta medan barnen klättrar omkring. Hur smart som helst om ni frågar mig.


/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Vilken modig liten människa! Smart unge också, verkar det som. Underbar faster och fasterman därtill.