måndag 24 mars 2014

Finland tur och retur

Vi landade med färjan halv sju i morse efter en helg på andra sidan Östersjön och stack direkt till stan och åt frukost innan det var dags att börja arbetsveckan. Har varit dödens trött idag, men ack så värt för bröllopet i Närpes i lördags! Vi känner brudgummen, men hade knappt träffat bruden innan, så det var väldigt speciellt och roligt att befinna sig i hennes hemmatrakter. Tänk liksom, en weekend i ett svenskfinskt samhälle bara sådär.





Just Närpes vet jag inte om jag kommer att återkomma till, men Åbo är hur fint som helst! Gamla hus och bra restauranger. Medan vi körde omkring i stan i väntan på färjan, blåste molnen bort och det blev strålande vackert. Och färjan? Hemfärden var med Viking Grace, en ny fräsch båt som visade sig bjuda på både fine dining och vansinnigt sköna sängar. Samt alldeles för kort natt förstås.





Nu ska jag rota fram necessären.

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Välkommen hem! Jag har saknat dig. Tänkte messa häromdagen bara för att se om du fortfarande levde, men så såg jag att du hade twittrat. Inte ett dugg ängsligt av mig.

/E

Vilse sa...

Ser ut som en härlig helg. Vackert bröllop, vackra hus.