torsdag 2 januari 2014

Klådan är nästintill outhärdlig!

Överallt skrivs det. Det är i alla fall så det verkar eftersom jag själv inte har någon skrivtid alls. Men snart så! För sannerligen om det inte se ut att ljusna på alla fronter samtidigt. Eller eh... jag jobbar förstås fortfarande med att stänga en butik och det är sorgligt och konstigt, men i morgon är alla kartonger (kanske tvåhundrafemtio) packade med de varor som är kvar (rätt många) och placerade på pallar (kanske femtio) som ska lagras tills en ny butik öppnar. (Ni ser! Framtidstron i det.) Och i helgen har jag bestämt mig för att vara ledig och följa med Fotografen tillbaka till Ludvika där han ska hjälpa sina föräldrar att installera en diskmaskin (eller hur det nu var) och jag ska ligga i bubbelbad, läsa, gå skogspromenad och – tadaa! S K R I V A! Eller åtminstone läsa Urmakaren såsom den är så här långt (vilket jag hoppas är jättelångt). Jag har ju inte ens tittat på manuset sedan i november när jag samtidigt hade huvudet fullt av Nano-berättelse.

Nytt år betyder nya möjligheter, ny kraft och ny framtidstro.
Nya insikter, ny inspiration, nya blad att skriva vad som helst på.

För nu längtar jag efter att försjunka i min fantasi igen. Återse mina vänner på Storgatan, utforska deras personligheter ytterligare, spänna deras öden ännu ett snäpp.

Nytt år betyder också nya Debutantbloggare att luta sig emot när orken tryter och tvivlet på att man någonsin kommer att skriva färdigt en bok tränger på. I år är jag särskilt stolt över Hanna och hennes Vilse Förlag. (Bara namnet liksom! Hur bra?) Hanna som jag lärt känna genom Debutantbloggen på den tiden (senaste två åren) då vi båda var ivriga debutantbloggsanhängare och gärna kommenterade cirka vartenda inlägg där, och som har en av de mest inspirerande skrivarbloggar. Hon är insiktsfull, sprudlande och spirituell på ett jordnära vis. Resten av gänget som ska turas om att dela med sig av sina erfarenheter som debuterande författare under 2014 verkar inte sämre. Det är fantastiska boktitlar och intressanta personligheter i en skön blandning. Mina fingrar börjar trumma otåligt av bara tanken på att också skriva färdigt en bok. Orden väntar nu. De längtar efter att ta plats i ett prydligt Scrivenerdokument.

/Anna

3 kommentarer:

Elin Westerberg sa...

Vilket härligt inspirerande inlägg, Anna. Roligt att du väljer att se det positiva med förändringen du står inför! :) det vore kul att höra närmare om projektet med urmakaren, jag har själv med en urmakare i en av mina barnberättelser i sagoboken jag gav ut 2011. Skulle du vilja ses någon dag? Ta en fika kanske, dela en till croissant och prata böcker? Hör av dig! /Elin Westerberg

Vilse sa...

Vad fint du skriver om din längtan. Jag känner igen mig och jag hoppas så att du får tid och lust och FLYT framförallt! Att du får tränga tillbaka in och upptäcka pärlor. Tack också för de fina orden om mig. Kram!

Kära Syster sa...

Tack, Elin och Hanna.

/A