fredag 10 januari 2014

Hur man inte bör uppträda i kollektivtrafiken, del två

Bussen Nyköping-Stockholm. Paret framför, ca arton, har suttit och hånglat av och till under hela resan. Ska jag:

A) Låtsassova
B) Titta ut genom fönstret
eller
C) Titta rakt fram, förbi dem, och ge intrycket av att jag sitter och glor ?

Har ingen lust att blunda, pga kommer i så fall att somna och må jätteskumt när jag kommer fram, och tittar jag åt sidan hela tiden får jag ju nackspärr. Så... Jag tittar på vägen framför och struntar högaktningsfullt i dem. Försöker, i alla fall.

/Elin

2 kommentarer:

Vilse sa...

Ouppfostrat. Kan inte vara mina elever.

Kära Syster sa...

Intressant kommentar, för jag tänkte precis på elever! Hormonstinna elever, närmare bestämt. Vart går gränsen för vad som är godtagbart beteende i skolan och vart går man som vuxen/lärare in och ber verderbörande att skaffa ett rum, alternativt sluta? Det låter som att du har varit i situationen.

/E