torsdag 16 januari 2014

Ett inlägg om naglar och att spela gitarr

Jag sitter och filar och målar och funderar över hur Taylor gör med sina. Såg precis en livekonsert från Las Vegas, där hade hon glittrigt svarta naglar. Och spelade banjo! Fast det gör man ju med plektrum, i och för sig.

Idag är det hårdträning inför morgondagens terminsuppspel, så det finns många aspekter att tänka på. Till exempel att fila ner naglarna helt på vänsterhanden, så fingrarna kan trycka ner strängarna ordentligt. Och spara några millimeter på högerhanden, så man har inbyggda plektrum. Och en sak som jag precis lärde mig: Att inte måla naglarna när man precis övat gitarr i en timme. Pga skakiga och överansträngda händer. Tur att det finns remover...


Nu ska jag bara avhålla mig från att spela innan det härdat ordentligt. Det brukar gå sådär.

/Elin

Inga kommentarer: