lördag 28 december 2013

Från en konsumtion till en annan

Håhåjaja! *klappar på den knäckstinna magen*
Först hade jag inte tid att blogga, sen inte ork/lust pga jullov och sen... blev jag nog bara lat och bekväm. Men fint har vi haft det! Julklappar till barnen, röda kulor i granen, mat i mängder och världens finaste julotta. Mellan varven har jag mest legat på en soffa och läst Alice Monroe, eller åkt på äventyr med Sysografen (bogserat broderns bil fyra mil, som juldagsnöje). Det blir mycket kvalitetstid med päronen också, igår till exempel bjöd de på pensionärskväll deluxe framför " På spåret", komplett med Aladdinask och ostbricka.

Syster Yster med make har åkt tillbaka till storstaden medan jag stannar här några dagar till. Idag gick äventyrsfärden hit:


Dalarnas största köpcentrum, i mellandagsrean. Man kan säga att vi gjorde oss fett förtjänta av den här:


Jajamen, kolapaj. You know it! Nu ska jag nog återgå till soffan och novellerna.

/Elin

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken samling läser du och vad tycker du?

Kära Syster sa...

"Hateship, friendship, courtship, marriage" ( och kanske något mer ord).
Tycker mycket om! Har alltid haft lite svårt för noveller, jag vill följa karaktärerna längre och blir förvirrad när det kommer en ny story hela tiden. Men den här tycker jag som sagt om, berättelserna är så otroligt kärnfulla (för att använda ett i sammanhanget slitet uttryck). Kul med en nobelpristagare som är så lättläst, och skriver om helt vanliga människor (alltså människor som är som jag...)
Bra jullovsläsning, helt enkelt.

/E

Sandra sa...

Aha, den har jag läst. Och dissekerat på läsecirkel för några år sedan. Och bör läsa om, för mitt pocketexemplar (på svenska) är fullklottrat med kommentarer, framför allt om sådant jag hakade upp mig på av olika anledningar, och jag vet ju att hennes berättelser älskas av både Akademien och vanliga dödliga. Om den här kritiskt lagda bibliotekarien var en av de 18 skulle nog ingen författare bevärdigas pris!