onsdag 27 november 2013

Nu är krisen nära

Kommer hem från skolan efter en dag av tusen olika projekt samtidigt, möts av pappersinsamlingens hotande torn i hallen. Går ner i tvättstugan och bokar en tid, tillbaka upp, hetsäter chips i köket medan jag lagar middag, äter snabbt framför TV-serie, sätter igång en chokladtårta som jag gjort otaligt antal av tidigare, kommer inte överens med chokladen, smeten skär sig. Googlar råd, vispar med elvisp, smeten skvätter över hela köket, ger upp, häller smeten i formen, strösslar hallon över. Spiller hallon över golvet, sliter mitt hår, stönar högt, in med kakan i ugnen. Ner till tvätten, har inte torkat, upp igen, snygga till köket. In i vardagsrummet, fortfarande stökigt, flyttar några pärmar, JAG ORKAR INTE. Kollar klart på avsnittet.

Jag fyller 30 om två dagar.

/Elin

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Får jag både skratta och gråta?
Okej, då skrattar jag så jag gråter. Ojoj, du är för söt du.

YOU CAN DO IT! Skita i en massa saker, alltså. Men vi fixar det i morgon. Tillsammans.

/A

Kära Syster sa...

Åh, du är bäst! Jag skulle seriöst inte orka någonting utan dig. Och jag skrattar också så jag gråter, vad annat kan man göra?
OBS, har sovit nu och allt är bättre. Behöver inte vaktas.

/E

Kära Syster sa...

*avbokar mentalvårdaren*

/A

Kära Syster sa...

*avbokar mentalvårdaren*

/A