onsdag 2 oktober 2013

Perspektiv var det här!

Nu har jag bockat av lektörens samtliga kommentarer och skrivit om första kapitlet.
Och jag är så i gasen!

Läsarperspektiv: check!
Karaktärsperspektiv: check!
Berättarperspektiv: check!

Har inte helt listat ut vad jag menar med begreppen ovan, men det är som med lektörens kommentarer i stort: Jag kan liksom ana mig till en glimt av vad han menar. Och jag skriver så det glöder för att inte tappa gnistan och gå vilse.

Jag seeer ljuset som är min bok!
(och då får man strö utropstecken som konfetti omkring sig, så det så)

/Anna

4 kommentarer:

Vilse sa...

Jaaaa! Utropsteckenkonfetti!!

Huuur bra som helst ju! Taggad, peppad, inspirerad - det var ju bara precis det som vi önskade skulle bli konsekvensen när vi stod i kön på mässan med manus i darrande händer. Perfekt! Fortsätt, fortsätt!! (Jo, och berätta gärna skillnaderna mellan dina tre perspektivtermer när du kommer på dem, haha.)

Så... när får man läsa? :D

Kära Syster sa...

Japp, det kan komma att dröja.. :) Men jag jobbar såklart vidare och ser om jag kommer fram till något.

/A

Andra intryck sa...

Härligt! Det är nära, nära nu!

Kära Syster sa...

Tack! Men det har jag trott länge nu, så vågar liksom inte... :)

/A