tisdag 8 oktober 2013

Fullt i huvudet, tomt på bloggen

Ska bara leverera ett gäng filmer, hyra ut en kameralins, leta upp saknade kontakter, skriva en statist-annons, ringa redan nämnda kontakter, dammsuga hela hemmet och laga soppa till gästerna som kommer ikväll. Sen, kanske det blir mer fason på mig.

Igår kom jag hem från ett förmiddagsmöte och dog i soffan. Mådde illa och orkade inte röra mig. Åt lunch, javisst, men resten av dagen spenderade jag med New Girl (hur bra?!). På kvällen drog vi till kontoret och tog tag i fakturering och sånt. Vid 23.30 var jag tvungen att avbryta på grund av sjukt trött och spänningshuvudvärk. På grund av mänsklig.

När ska man egentligen vara fit for fight för jobb när man hela tiden befinner sig i baktakt?

Ska bara åka i ilfärd för att leverera en hårddisk med film och skicka fakturan för jobbet, sedan kan jag åtminstone stryka den saken från listan. Fast först ett avsnitt till.


/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Hoppas du fick vilat dig tillbaka till den där balansen. Ta inte ut dig. Kram!

Kära Syster sa...

Tack! Allt på gårdagens agenda blev inte gjort, men man är ju inte mer än människa, viktigt att minnas. Men hemmet är renare på länge och det gör underverk för själen det med. Ny kraft att ta itu med saker alltså:)

/A