tisdag 17 september 2013

Orimligt, säger jag

Visst nämnde jag något igår om musikutövandets hälsosamma aspekter? Kan bara hålla med mig själv för IKVÄLL TRÄFFADE JAG MIN KÖR FÖR FÖRSTA GÅNGEN! 

Obs att när jag pratade med dem så höll jag mig väldigt ödmjuk och respekterade att de har sjungit länge på egen hand och inte ska jag komma här och klampa på några tår, men här på bloggen ÄR DET MIN KÖR!

Och det är en så ROLIG kör, som består av en massa tjejer i min ålder som är kompisar och VILL SJUNGA, och inte har någon som helst struktur utan bara ÄR där som färgtuber bredvid staffliet som ropar MÅLA PÅ MIG! och tittar på mig som att jag är KUNG över hela musikaliska universum.

FÖRSTÅR ni vilken rolig höst jag ska ha? Snudd på orimligt, när jag tänker på det.

/Elin

3 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Spännande! Ska du alltså leda kören? Det låter jättekul! :-) Vad blir det för typ av musik?

/Liv

Kära Syster sa...

Jättekul! Det blir nog mest pop, a capella. Kanske smyger in lite folk och klassiskt också...

/E

Vilse sa...

Ååååå vad roligt!!! Att leda kör kan vara bland det roligaste som finns. Det är något som händer med mina armar när jag står framför en kör. Musiken fortplantar sig och börjar gestaltas av armarna, som om bara armarna var med i So you think you can dance. Och så sker magin: kören följer efter, ökar och tystnar på kommando. Så himla fantastiskt.

Kan bara försöka föreställa mig hur det är för dig, som då kan musiken så mycket bättre än jag, och dessutom har en kör med folk som kan sjunga. ÅÅÅÅH! Vad roligt du ska ha!!