tisdag 3 september 2013

Från det ena till andra

Efter en makalös pannkaksmiddag kollapsade strumpsystrarna framför Idol, kanske bästa kvällsnöjet just nu. Dramaturgin! Sågningarna! Alla knasbollar! Men framför allt, glädjen hos de som får gå vidare! Det ger mig en förståelse för reality-TV, en genre jag annars har väldigt svårt för.

Själv har jag också en audition i morgon, fast av ett annat slag. Jag ska söka till Kammarkören på KMH och har förärats audiens hos körprofessorn. Vi får se om han gör en Bard eller en Bagge... (Alltså om han tittar kallt på mig och upplyser mig om min frånvaro av talang eller kramar mig med tårar i ögonen. Det kan gå lite hur som helst när man sjunger för körprofessorer.)

Det här stycket ska jag sjunga:


Japp, det är opera. HA! HA! *tuggar nervöst på naglarna med vilt stirrande blick*

/Elin

4 kommentarer:

Sandra sa...

O, lycka till! :D :D

Kära Syster sa...

Jag försöker få henne att ge lite smakprov såhär på kvällskvisten, men hon VÄGRAR! Typiskt. Jag som var på opera-humör.

Lycka till i morgon strumpan! Det är visst mindre laddat att sjunga för professorer än för mig:)

/A

Vilse sa...

Vill meeeed höra! Får på tok för lite Elin i mitt liv numera. Hur som helst, STORT LYCKA TILL imorn! Du kommer sjunga så skägget fladdrar på körprofessorn och när han förstummat nickat ja till svar, för rörd för att tala, lämnar du honom att torka tårarna med ärmen på sin beiga, noppriga kofta. Mhm.

För övrigt, dagens favoritord: Strumpsystrarna.

Kära Syster sa...

Sandra: TAck!
Anna: Ssch!
Vilse: Skrattar så morgonkaffet nästan hamnar fel. Tack för uppmuntran!

/E