lördag 6 juli 2013

The Lone Ranger

Vilket sammanträffade att vi plöjer Arrested Development för tillfället och att vi just igår kollade på det avsnitt i andra säsongen där Armie Hammer gör sin film/tv-debut. Medan kameran rör sig passerar han i bakgrunden och slänger en replik mot en av huvudkaraktärerna. Och jag bara: pausa! När Fotografen spolade tillbaka och frös bilden kunde vi bekräfta att det faktiskt var en väldigt ung Armie Hammer jag nyss sett. (Och ja, den svenska översättningen för Arrested Development på imdb är Firma Ruffel och Båg. Vem kunde ana?)


Armie Hammer är fortfarande väldigt ung, men nu gör han huvudrollen i en av årets storfilmer, Disney´s Lone Ranger, vilken vi alltså såg igår.



Mina farhågor var:
1. Att den skulle vara alldeles för mycket dålig kopia av Pirates of the Caribbean
2. Att den skulle vara alldeles för mycket av allt

Men då hade jag uppenbarligen inte tänkt på att:
1. Gore Verbinski regisserat
2. Johnny Depp alltid gör trovärdiga karaktärer
3. Armie Hammer är en riktigt skicklig skådespelare och är inte bara snygg

Hurra! En riktig sommarrulle!

/Anna

3 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Kul! Jag måste erkänna att jag har (hade) precis samma farhågor som du, men det låter alltså som att jag borde se den. Eh, sen. När jag hinner. :-)

/Liv

Vilse sa...

Kul att den var bra! Jag har sett fram emot den, men samtidigt varit rädd för att bli besviken. Nu hoppas jag verkligen vi kommer iväg på den här.

Kära Syster sa...

Glad att jag kan vara försöksperson:) Hoppas nu bara inte att jag höjde era förväntningar för mycket. Men det tror jag inte. Iväg på bio med er nu!

/A