måndag 3 juni 2013

Okej, jag dagdrömmer väl lite rent allmänt om jag ska vara ärlig

För en gångs skull har jag tokfastnat för en Eurovision-låt. Det har inte hänt sedan... Lizette Pålssons "Som om himlen brann" 1992. Typ.

Anouks låt är förstås någonting helt annat. Särskilt den här versionen. Den är så överjordiskt bra att man inte skulle tro att det är hon som sjunger på riktigt om det inte vore för harklingarna. Sången är som tagen ur en matinéfilm från femtiotalet. Fast liksom... mer. Jag kör den på repeat i mitt huvud.


/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Det här börjar nästan bli kusligt. Jag lyssnade på Birds en hel massor före Eurovision, den enda jag förhandslyssnade på, lätt förtrollad av de annorlunda harmonierna. Minns att jag skrev något på Facebook om att den påminner om filmmusik från sextiotalet...

Mm, den har nåt.

Kära Syster sa...

Vi gillar samma, inte konstigt bara logiskt:)

/A