onsdag 15 maj 2013

Here, at the end of all things

Det kan hända att Elin är hemma hos mig och att hon nyss gett mig sina synpunkter på de sista kapitlen i min bok. De sista kapitlen som består av text hon aldrig tidigare läst eftersom slutet inte funnits tills för bara ett tag sedan. Det var därför en alldeles ofärgad Elin som läste, helt utan förutfattade meningar. Och hon hade många kloka saker att säga om ologiskt agerande och obegripliga tidshopp. Men sånt är lätt att ordna till. Det viktiga, det jag tar fasta på, är att hon gillar slutet. Mycket.


Jag har tydligen skrivit en bok nu.

/Anna

6 kommentarer:

Vilse sa...

Det här är enormt. Enormt! Storartat. Fenomenalt. Förunderligt.

Episkt.

Hur ska du fira? Vad kan jag säga som sätter ord på det du säger, förutom ytterligare ett grattis? Du är på väg i hamn. På riktigt. Längre ner längs vägen anas redan förlagsväntan.

Och jag *älskar* tekopparna.

Vilse sa...

Jo, och jag tar åt mig lite, yttepytte ära för den vackra titeln på inlägget.

Annars är det du som äger hela världen just ikväll.

Kära Syster sa...

Titeln är helt och hållet din, Vilse!

/A

Andra intryck sa...

Härligt!! Stort grattis!

Villeosagamamman sa...

Underbart! Jippi och grattis!

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Härligt, grattis!!! :-)