söndag 12 maj 2013

En helg senare

Fotografen och jag gick på guidad tur på slott i helgen. Det var makalöst fint. Som vanligt blir jag alldeles chockad över hur mycket som finns bevarat, som här på Skokloster till exempel. Historien är alldeles hisnande närvarande.

Filmkameran var med för att testa lite bilder inför ett kommande uppdrag. Location scouting, jojomän.


Det kan också hända att vi i jakt på lämpliga bildvinklar smög oss in på mer eller mindre privata vägar. Allt för konsten.


Men helger alltså, alldeles för korta. Jag hade väldigt många grejer jag hade velat få gjort. Som att läsa en bok jag ska jobba med till exempel. Som att putsa fönstren är ett annat exempel. Men vi tog oss äntligen i kragen och bytte däck på bilen! Från en dag till nästa var det ju sommar ute, så det har känts helknäppt att ha vinterdäcken på. Av bara farten tvättade vi den också. Och dammsög och torkade av hela insidan! Hodilade, hodilade och hoppsan vilken bra dag.


Och eftersom kroppsarbete kräva stadig kost, svängde vi in på Lilys Burger på hemvägen. För man gillar ju burgare.


/Anna

2 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Åh, Skokloster är så fint. Särskilt från vattensidan. Vi brukar alltid segla dit på somrarna. Snart är det dags för det igen. :-)

/Liv

Kära Syster sa...

Den traditionella vägen dit är ju vattenvägen...:) Måste vara fantastiskt!

/A