torsdag 11 april 2013

Ajajaj-ynkynkynk

Att fira hundratusen ord går till såhär:
  1. Ta av fleecebrallorna och hoppa in i duschen.
  2. Ta på riktiga kläder och dutta lite smink i ansiktet.
  3. GÖR BACK UP PÅ DATORN.
  4. Gå och ät middag, gärna på promenadavstånd till en restaurang som visar sig ha premiäröppning samma kväll. Det blir extra festligt så.
Man kan gärna strunta i resten av punkterna vilka i korthet går ut på att föräta sig på goda hamburgare och få ont i magen, dö stora törst-döden och gå upp mitt i natten för att dricka ännu mer vatten och ha ännu mer ont i magen och av den anledningen ligga och kallsvettas ända tills klockan ringer.

Jag somnade om, sov en timme och vaknade av sopbilen. Hade ont i magen, var fortfarande törstig och var tvungen att gå upp.

Skulle ha hållit mig till Elins melodi med att skaka champagneflaska, hoppa i sängen och vråla högt från öppet fönster. Men middag verkade bra just då. Det är lätt att vara efterklok.

Varsågod för info. Nu försöker jag tolka varenda liten tarmrörelse, matar på med det som verkar saknas, men mest borde jag nog lägga mig på soffan och sova en timme till. Sömn är universalmedlet till onda magar. Det är bara det att jag inte vill sova. Jag vill skriva. Jag vill bara inte ha ont i magen, för ikväll ska jag på galej-isch. Hmpf. Soffan vinner nog över datorn. Snart. Ska bara...

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Men lägg AV, du kan ju inte gå och bli sjuk NU! Antiklimax att inte kunna skriva när orden kommer och slutet vill bli perfekt. Krya på dig och skriiiiv!!

Kära Syster sa...

Okej, lite falskt alarm, jag vet vad som är fel nu. Ätit för mycket (ja, det händer mig ibland) PLUS mens. De två symtomen lyckades liksom förkläda sig som varandra och det blev förvirrande. En ipren och några glas ProViva senare är jag nästan up and running. Har lyckats klä på mig i alla fall. För jag ska på AW i stan och det är planerat sedan länge sådeså. Men jag har bara ätit en snickers till lunch så... får se lite hur länge jag orkar:)

I morgon ska jag skriva. DÄRMEDBASTA!

/A