tisdag 26 mars 2013

Så himla orättvist, tvättstugan

Låt oss lägga följande till handlingarna för i-landsproblem:

Sist jag tvättade, vilket borde vara förra veckan, stod en man nere i källaren och slipade väggarna. Det var dammigt och jag skyndande förbi med min tvättsäck. Jag tänkte att okej, då är det åtminstone nymålat och fint nästa gång jag ska tvätta.

Sedan hände ingenting mer. Väggarna har varit spacklade, slipade, redo att målas.

Tills nu.

Jag sprang ner med ännu en tvättsäck idag. Och höll på att få en dusch av arg kille med färgspruta som bara "såg du inte lappen på källardörren om att den här nergången är avstängd?" Och jag bara "nä, tydligen inte, för hade jag gjort det hade jag liksom inte öppnat dörren" sa jag inte. Det verkade inte vara läge att förklara att jag försökte skynda mig förbi den andra killen som just då stod i trapphuset och trampade, med en ny entrématta under armen samtidigt som han pratade i telefon och väntade på att jag skulle gå förbi någon gång så han fick lägga ifrån sig den tunga mattan vilken skulle ligga exakt där jag stod, med öppen dörr ner till källaren dit jag nekades tillgång.

Tack och förlåt och ursäkta så hemskt mycket, springa ut i bara t-shirt till nästa port och ner där istället.

Ner till källaren som är alldeles dimmig av färgpulver efter sprutmålningen. Jamen vad fint då, lyckat att jag tajmade tvättiden så bra.

Snälla tomten, kan jag få en tvättmaskin i julklapp tack? Och helst ett stort hus med tvättstuga att ställa den i också.

Kollektiva tvättstugor. Morr.

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Hahahaha, roligt, men ack så förargligt! Jag minns åren när jag hängde på hemnet i huslängtan och det var just när jag kom till fotona på tvättstugan i det där fina huset som jag kände för att börja lipa. Det och altanen.

Hoppas mäklerihistorien kan ta er dit ni vill och att tomten är snäll. Kram!