torsdag 21 mars 2013

Årets mest omständiga inköp


  1. Jag snurrade två varv runt butiken. Klappade på precis allt.
  2. Astrevlig säljare undrade vad jag letade efter.
  3. Jag hasplade ur mig att jag sökte en färgglad tröja. Att jag var i stort behov av färgglad tröja.
  4. Astrevlig säljare tog uppdraget på allvar, tog med mig på ännu ett varv och plockade åt sig allt som stämde överens med min önskan. I rätta storlekar.
  5. De hängdes in i ett gigantiskt provrum där jag provade allesammans och fann att en av dem hade rätt färg och rätt form.
  6. Så jag köpte.
Så kan det gå när Mood-gallerian firar 1 år och det är rabatt lite här och var och man har ett presentkort på sig som man fick när man fyllde år i januari och känner ett outsägligt behov av att inhandla någonting bara för att det är fint och inte nödvändigtvis för att man behöver det.

Men jag har en känsla av att tröjan kommer att bli en favorit ungefär alla dagar jag känner mig grå. Vilket ju typ är.. jämt?

Än ligger den fint inpackad i silkespapper. Vågar inte riktigt störa den än.



/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Oh, så spännande!

/E

Vilse sa...

Ååå... vilken pretty-woman-upplevelse! Nu sätter du tonen här, nu väntar vi troget på att få se den när den väl vågat sig fram under sina silkespapper.