onsdag 27 februari 2013

På besök i ett Bluegrass-kök

Elins Bluegrassband behöver bilder och bjöd in Fotografen ikväll för att prata lite koncept. Jag bjöd in mig själv som allmän idéspruta och fotoassistent eftersom jag ju älskar koncept.

Såhär gick det till:
Bandet var lagom utslagna/sockerlåga/urflippade på grund av att de repat i cirka tre timmar innan vi kom dit. Vi satte oss ner och glodde på varandra en stund innan någon började prata och så var idéerna igång. Det blev rätt uppenbart att bandet är ett skönt gäng och att vi kommer att komma överens om hur bilderna ska se ut. Vi bokade till och med en dag och tid då det hela ska ske då samtliga närvarande hade utrymme i respektive kalender. Mer lyckat möte blir det knappast. Avslutningsvis spelade bandet en låt för oss som inte är med i bandet och det svängde som sjutton i köket på tredje våningen i ett charmigt hus på söder.


Innan jag blev hemskjutsad fick jag en korv med bröd från närmaste korvmoj och jag tänkte att det väl kunde räcka som middag. Nu kämpar ugnen med att värma mer mat och den kan inte jobba snabbt nog. Undrar när jag ska bli sådär ordentlig på att laga middag igen? Kanske när jag skrivit klart en bok?

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det är så överskattat att vara ordentlig. Delta i kreativa möten och prata koncept däremot, det är grejer. Blir aldrig gammalt. Tack för fin bild! (Och ett bra möte)

/E

Sandra sa...

Det här gänget vill man ju gärna höra vid tillfälle!

Kära Syster sa...

Det vill man! Och det kommer man...

/A