torsdag 14 februari 2013

Mest musik, faktiskt

Jag pluggar. Tiden för alla antagningsprov börjar närma sig och förutom att sjunga oklanderligt förväntas jag också skriva ett prov i jazzteori. Så de senaste dagarna har jag hängt över mitt piano (vilket, när jag nu tänker på det, måste vara varför jag är så spänd i axlarna) och muttrat svårförklarade ord som "mollsubdominantens ersättningsackord" och "mixolydisk".


Så det var en fin avkoppling att få trefika med systern igår, överblivna semlor är de bästa semlorna! Back to work now.

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

Tänk att det finns något som heter jazzteori. Jazz är ju den regelbrytande musiken, när man frångår takten till förmån för synkoper och bara jammar loss liksom. =) Musikkomsumenten och amatören härborta blir imponerad. Lycka till!