söndag 3 februari 2013

Lättskrämd? Jag?

När det är mörkt ute och jag är själv hemma som nu, bör jag egentligen inte läsa läskiga böcker. Alltså sådant som innebär mysterier, ondska och/eller folk som smyger efter varandra i syfte att skada/tortera/mörda. Nu är det som så att jag har fått ett nytt uppdrag jag inte kan säga mycket annat om i nuläget än att det först och främst innebär att läsa en läskig bok. En sådan där man bara måste veta hur det ska gå. För att där varje avsnitt slutar måste man låta nästa ta vid. Av den anledningen kan jag inte förmå mig till att sluta trots att jag borde laga middag för länge sedan. Istället sitter jag blickstilla i ett hörn och vågar inte andas. Typ så.

Som kontrast bjudet jag på en bildserie från förut idag när det var ljust och vackert ute och ingenting farligt lurade i skuggorna. Vi promenerade runt vattnet över ett antal broar och gjorde en lunchpaus där vi åt ihjäl oss på galetter och crepes hos Bon Coin på Stora Essingen. Hur idylliskt som helst.

Från en bro till en annan
Under varje bro passerade horder av skridskoåkare
Varmrätt: rostbiff, stekt potatis, brieost, inlagda päron,
hasselnötter...
Efterrätt: med salt karamellsås...
Då ska jag bara läsa ut kapitlet...

/Anna

Inga kommentarer: