tisdag 5 februari 2013

Krogveckan hos Serwito

Sofia och Sandra styrde upp middagstid på Serwito och det var ju väldans lyckat. Sitta länge och äta god mat (gemensamt betyg: 4/5) och prata om film, missbruk, litteratur, podradiosändningar, restauranger, hemlöshet och säkert några andra grejer. Vi babblade i ett hela middagen igenom och hela vägen hem. Så nu ska jag väl klara mig utan sällskap ett tag till. Fast i morgon ska jag i och för sig agera taxi till Arlanda. Dallas-familjen på snabbvisit ska hem igen. Och sedan kommer Strumpan på mellanmål och då ska jag tvinga henne att styra upp min planering för mitt bokmanus och det blir hur bra som helst. Har eventuellt tappat krogveckotråden nu. Det var väl ingen som förväntade sig en slags restaurangrecension eller en ingående beskrivning av vad vi åt? Tänkte väl det, sånt är bara tråkigt. Men den här veckan är det alltså dags att gå ut och äta på ställen man annars inte våga pröva. Bara gör´t. Och är man sugen på en vällagad italiensk måltid med bra service vilken dag som helst och råkar befinna sig i Stockholm city kan man mycket väl ta sig till Regeringsgatan. Just sayin´. Serwito råkar till exempel ligga där.


/Anna

Inga kommentarer: