tisdag 11 december 2012

När alla vännerna gått hem

Just nu strålar mitt hem i kapp och precis såhär vill jag ha det fram till jul. Granen kläddes ikväll, den hann nästan bli färdig innan gästerna kom, men det blev ett litet glöggmingel medan stjärnan sattes på plats och ljusen tändes. *oohhh-aahhh...*

Sedan bjöd vi på skinkmacka och jansson och en massa fika.

Förut var jag mitt i ett kapitel som inte ville sig alls och så hoppade jag till ett annat och karaktärerna blev bara platta och livlösa. Jag var rastlös och i pysselbehov så jag avbröt skrivandet och satte igång med att slå in alla julklappar vi köpt istället. Det var bra och det blev fint. Nu ligger de på plats under granen tills de ska transporteras till julfirandet.

Jag har en kopp kanelte och en liten smörgås på vörtbröd med brie och färska fikon på. Stirrar kapitlet i vitögat gör jag visst också.

Andas.

Känner ron lägga sig (ignorerar disken, fokuserar på godisfatet som fortfarande är välfyllt), transporterar mig till ett stort kontor högt över staden...

/Anna

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Värsta festen! Because you're worth it.

/E