lördag 22 december 2012

Årets två roligaste butiksdagar i antågande

Här hemma är granen klädd sedan länge. Julklapparna ligger inslagna under. Tomtarna är redo, det lilla pynt jag har på plats. Det ska dammsugas en gång till. Och packas. Känner mig klar med allt.

Gillar pynt som lyser. Här står herr Pingvin och väntar.
Jag laddar med en kopp te inför dagens butiksjobb. Gissar att exakt hela Stockholm kommer att befinna sig i stan i dag och det ser jag fram emot. Det är en sådan oförklarligt skön känsla när man lyckas hjälpa julstressade människor med just den där julklappen de vill ha tag i. Ännu bättre när man lyckas tipsa om någonting annat för att det första inte finns. Alla mina kollegor kommer att vara på hugget, vi kommer att samarbeta som vi bara gör de här dagarna innan jul. Det kommer antagligen finnas en och annan skumtomte i fikarummet när man behöver pusta ut. Det kommer att bli en bra dag.

/Anna


Inga kommentarer: