torsdag 15 november 2012

Så nära, så nära

Det är verkligen varannan-dag-principen det här med att befinna sig i de absoluta slutscenerna i sitt manus. Jag blir lite galen. Det pendlar från fantastiskt till bedrövligt varannan timme ungefär. För tillfället är jag på botten. Förut när jag var på botten gick jag en lång promenad. Det hjälpte. Nu börjar jag tro att det enda som fungerar är att läsa igenom hela skiten från början. Men hela skiten från början måste också skrivas om. Och börjar jag läsa från början kan jag ge mig den på att jag börjar redigera. Det är liksom inte meningen. Än. Meningen är att få till slutet så att jag kan skriva om början så början matchar slutet. Inte tvärtom.

Dagens positiva grej: Man behöver tydligen inte betala över tusen spänn för manusutskrift. Det kan göras lika proffsigt för halva prislappen hos annan print-firma. Då var det bara att se till att de får ett manus att printa...

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Då är mitt enkla tips som följer: Läs igenom det som behöver läsas på en plats där du inte kan redigera. Gör en pdf! Du kan till och med ta till läsplatta eller smarttelefon så är du borta från tangentbord i soffans trygga hörn. Läs igenom och få det du behöver ha i ryggen och sen sätter du dig vid datorn igen när det där dags att tweaka slutet. Hang in there!

Kära Syster sa...

Proffset har talat. Tack!

/A