måndag 5 november 2012

Man jobbar lite olika

Förra veckan hade jag en fantastisk dejt med min dramaturg (som jag kallar henne) och hon styrde upp min kortfilmsidé (den som tidigare hette BOKVIDEO-manuset eller något liknande). Så nu skriver jag om synopsis, funderar på de tre akterna, karaktärernas utveckling, meningen med livet och annat som ska rymmas inom de 2-3 minuter som är längden på den slutgiltiga filmen.

När det gäller bokmanuset är jag verkligen inte lika välplanerad. Där får berättelsen ta mig dit den vill och det är sannerligen ett oändligt arbeta att skriva på det viset. Korkat rentav, jag vet, men nu är det försent. Det har ju trots allt blivit nästan en hel bok och nu ska jag fortsätta med redigeringen av den enerverande sista sjättedelen.

Förra veckan: avslagen
Den här veckan: tar igen

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

You go girl!
...eller vad man säger nu för tiden.

/E

Kära Syster sa...

Funkar för mig:)

Får jag höra musikallåtar snart?

/A

Kära Syster sa...

Wawawawa... *blundar och hör inget*

/E