måndag 26 november 2012

Let the julbords-season begin!

I brist på snö och minusgrader får man göra vad man kan för att hissa julkänslorna till grantopparna. Till exempel bjudas på hemma-julbord hos kompisar. Det blev vi igår och det var mycket lyckat. Glömde helt knäppa bilder på kalaset, men min kompis är ungefär lika julgalen som min man. Hon hade till exempel redan pyntat granen. Riktigt så långt har vi inte kommit än, men till helgen ska det nog vara avklarat.

Grej jag upptäckte igår: Måste verkligen skaffa fler strumpbyxor nu.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Gran till första advent? Ja, varför inte. =) Vår åker upp den 12 så man kan beundra den på lussemorgon.

På lördag har vi vår stora premiär på julpjäsen och när applåderna rasar har jag planerat hinka julmust. Har varit sjukt duktig i år och inte köpt hem en flaska än. Inte smakat en droppe. Men snart... JUL!

Kära Syster sa...

Vilse: Åh, hinka julmust! Ska jag också göra på lördag. Då är det julgala med jobbet! När man jobbar i butik över jul blir det lätt så väldigt många sena arbetsdagar i december och då vill man gärna ha allt färdigt hemma så tidigt som möjligt. Plus att min man är en riktig julgalning. Han börjar prata julgran i oktober. Så jag har sträckt mig till första advent, typ. Men det känns som om det blir tidigare och tidigare för varje år. Vi har redan druckit en flaska glögg till exempel.:)

/A