onsdag 14 november 2012

Jag är ett geni

Egentligen är affirmationer inte alls min grej, men idag behöver jag en.

Strumpan är ur fas och själv är jag i upploppet, utloppet, avloppet.

Tre saker jag tänker på:

  1. Ibland sparar jag stycken som inte längre är aktuella i en mapp i Scrivenerdokumentet som heter "Gamla scener". Där kan de ligga och förmultna och bli till jord som jag kan skopa över ny text som behöver gammal näring. Ibland är jag modig/dumdristig och stryker gamla oaktuella stycken och skriver över med ny text direkt. Living on the edge...
  2. Mitt hem är inte längre en sunkig författargrotta sedan jag äntligen dammsög och skaffade snittblommor igår. Renlighet är underskattat, det gör under för själen.
  3. Det är svindyrt att printa 500 manussidor.
Ni hör ju, den här onsdagen fullkomligen vibrerar av spänning!

Jag inreder med blommor
Fotografen inreder med gammalt skräp
/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Det ÄR svindyrt! Underbart att betala pengar för att bli totaldissad, visst?

Hang in there... Duktigt med blommorna och städningen, det gör verkligen skillnad. Kram.

Kära Syster sa...

Så lite man vet... Jag tänkte mig ett par hundra. Men icke.

/A