söndag 11 november 2012

Hejdå Helgen

Blev det helg den här veckan också säger ni?
Jobbade jag i butiken den här helgen också?
Jaha, då är det därför jag fortfarande har fredagsfeeling, I see.

I korthet har jag träffat ovanligt många arga/uppretade kunder, använt alldeles lagom mycket handsprit och firat butikens hundrafyrtiosjunde födelsedag alldeles för lite. Skulle gärna vilja veta vilka andra företag i stan som är lika gamla och still going stronger than ever.

Det enda jag får kryp i kroppen av nu (förutom allt lösgodis jag inte kunde hålla mig borta ifrån) är att jag inte har hunnit skriva ett enda ord.

I morgon får det bli ett måndagsrejs.
Och i december får det blir någon slags konflikthanteringskurs om kunderna aka gamla gubbar ska fortsätta vara lika otrevliga mot varandra under julhandeln. Är förvånad över hur lite gentlemanna-manners folk i allmänhet besitter. Uppenbart är det att de inte tittar på Downton Abbey. Det skulle råda bot på mycket.

/Anna

Inga kommentarer: