torsdag 1 november 2012

Grattis på första november!

Mamman och pappan har höstlov och kom till storstan på förmiddagen och fikade med mig. Mycket trevligt. Nu har de gett sig iväg in till city (fnissar alltid åt att det kallas "city") för att kolla in butiker och sånt. Jag ska skriva och sedan ta en promenad och möta upp dem. Så då gör jag väl det då. Skriver alltså.

Idag startar ju också National Novel Writing Month eller NaNoWriMo som det heter i branschen. Jag deltar inte (delvis för att jag är feg, men mest för att utmaningen går ut på att man skriver ett manus från början och jag vill vara kvar i den historia jag snart har skrivit klart), men blir extremt boostad över tanken på alla som sitter och skriver nu. Dessutom twittrade min författarfavorit Erin Morgenstern häromdagen att hennes debut The Night Circus började som ett NaNoWriMo-projekt. Det hela är ett underbart initiativ och jag önskar alla deltagare lycka till!

Skriva var det ja.

/Anna

Inga kommentarer: