torsdag 29 november 2012

Födelsedagslunch och fina saker

Egentligen hade jag nog tänkt att vi skulle smälla till med crepes till efterrätt, men vi var så mätta efter galetterna att vi inte ens orkade fika en macaron till kaffet. Istället strosade vi hemåt och tittade in i varenda liten butik på vägen som säljer fina saker. Vi försökte dokumentera allt så gott det gick, men jag tycker ändå att det saknas bilder i min telefon. (Elin kanske har fler bilder i ett eget inlägg senare, men för tillfället sover hon middag som värsta födelsedagsprinsessan.)



Vid Karlbergs slott var det så fint att vi var tvungna att knäppa extra många bilder för att fånga... ehum... ljuset.



Det är bara så ROLIGT att vi bor i samma stad i år och kan ses på stan på en halvtimme om vi kan och vill. LYXIGT! Dessutom blir det födelsedagsmiddag hemma hos mig eftersom Strumpans hem är fullt av folk som inte är där för hennes skull. Det blir så bra!

/Anna

7 kommentarer:

Sandra sa...

Grattis grattis! :D

Kära Syster sa...

Tack! Värsta bästa dagen var det!
/E

Terése sa...

Grattis, något sent men dock ändå!

Och galetter, Gud så gott. Jag och maken hamnade på den restaurangen när vi kryssade runt stan på vår årliga sthlms-weekend. Gissar att det är den iaf.

Kära Syster sa...

Det här var på Petite Bretagne på Tegnérgatan, vårt allra första besök. Kan annars tipsa om mkt fint ställe på Stora Essingen som heter Bon Coin vilket är stället vi vanligtvis åker till för galetter om man med vanligtvis menar "varit på cirka två gånger men önskar att man kunde bo där". Vart brukar ni gå?

/A

Terése sa...

Japp, så hette den!

Vi brukar äta på olika ställen varje gång. Grill. Restaurang smak. Restaurang Kungsholmen. Mm

I Solna centrum har de den gooooodaste salladen med handskalade räkor. Vi får se om det blir Sthlm till våren eller om vi åker till nån annan storstad :-)

Kära Syster sa...

Det var länge sedan jag var både på Grill och Kungsholmen, men de är båda favoriter. Smak känner jag till, men har inte varit på.

OM du kommer till Sthlm och OM du har tid för en kaffe, så säg till om du vill/kan/orkar/törs ses. Vore superkul!

/A

Terése sa...

Will do!

Ja det vore superkul! :-)