fredag 19 oktober 2012

Vilda-Västern-Fredag: kaffe, chili, porter, choklad och lakrits

Man får passa på att hänga hemma hos Elin när hon är för hängig för att kunna ta sig till plugget. Såhär satt jag och jobbade tidigare idag. Inte jobbigt alls, faktiskt.


Sedan promenerade vi i duggregnet och handlade ingredienser till en slags Vilda-Västern-Chili-Gryta. Vi hoppas att den blir bra, för tillfället kan vi inte göra mycket annat än vänta. Planen är att låta den koka tre timmar.


Efterrätten blir en kladdkaka smaksatt med salmiakpulver (som ser ut som krut, hur Vilda Västern är inte det?!). Sedan kan någon få bära mig hem och bädda ner mig, jag planerar att klubbas av middagen.

/Anna

4 kommentarer:

Terése sa...

Jag gillar att ni tar alla intag på fullaste allvar. Så du satsar på chili/kladdkake-schwiiiiimen?

Kära Syster sa...

Hädanefter blir det nog lugnare på matfronten, åtminstone på en vecka eller så. Men innan dess: Japp, Vilda-Västern-Schwiiiiiimen!

/A

Terése sa...

Då måste ni yla "iiiiiihaaaa" när ni rider mot solnedgången i full karriär.

Och göra upp en brasa på vardagsrumsgolvet och berätta historier, dricka kaffe ur plåtmuggar och fisa ikapp.

Om ni orkar.

Kära Syster sa...

Fisa ikapp? Lätt att jag orkar!

/A