måndag 8 oktober 2012

Stora Läsardagen coming up!

På lördag är det Stora Läsardagen och jag var så himla glad för att det inföll en helg när jag är ledig! Sedan krockade eventet med en resa till Falun där jag ska pitcha min PRE-BOKVIDEO-idé.


Men det betyder ju inte att ALLA ANDRA inte ska bege sig till Sture Bibliotek på lördag. För det ska man tycker jag. Det kommer att pågå rätt mycket program lite varstans i stan, men ingen annanstans kan man höra Lillstrumpa i egen hög person framföra egna låtar än på just Sture Bibliotek. Notera bara att artistnamnet är ändrat, på lördag heter hon kort och gott Elin Jonsson. Håll utkik! I pausen mellan hennes framträdanden (eller var det tvärtom?) lyssnar man förslagsvis på alla intressanta förlagspersonligheter som är på plats och presenterar sig. Förlagen? Utgivningen? Nya titlar? Vad vet jag vad de egentligen ska prata om, intressant lovar jag att det kommer att bli hursomhelst.


/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Tack för reklam!

/E

Sandra sa...

Ja, tack! :)

För kännedom: Förlagen kommer att prata om sina böcker, förmodligen de nya. "Lästips" är ledordet för hela Stora läsardagen. Och så kan man bläddra i de presenterade böckerna under bokmingelpassen med livemusik. Och fika på bibliotekets bekostnad. Bättre än så blir det inte.