lördag 29 september 2012

Vi har himla roligt i alla fall

Det där med att mässbevisen... hrm, hrm... lyser med sin frånvaro har att göra med att Strumpan och jag mest hela tiden knallar omkring i mässhallar och är som Piff och Puff i julgranen: händerna på ryggen och ögon som glittrar ikapp av allt som kräver vår uppmärksamhet.

Det är inte klokt vad mycket det finns att se på och vad många intressanta människor det finns att lyssna till.

Dagens roligaste: Mark Levengood
Dagens sorgligaste: Jonas Gardell
Dagens mest romantiska: Simona Ahrnstedt

Sedan åt vi middag med två systrar vi inte kände men som var precis som oss och vi pratade oavbrutet om kreativitet och skapandeprocesser i flera timmar och hela kvällen blev alldeles magisk på väldigt många sätt.

Vi var hyfsat övertrötta när vi stapplade hem och jag bjuder på en bild som illustrerar vårt tillstånd på det mest smakfulla vis. Vi tog den i bilen på vägen hit när vi stannade för att jag var tvungen att sova middag för att orka köra vidare och vi tog en hel serie värdelösa bilder utan att lyckas pricka in oss båda samtidigt en endaste gång.


/Anna

5 kommentarer:

Vilse sa...

Magiskt var ordet.

Lovable sa...

Världsbäst bild! :-) Jag känner igen känslan! Kramar Helena

Villeosagamamman sa...

Syrran hann först och snodde min formulering: Magisk var verkligen ordet. Jag har kommit på mig själv med att skratta högt flera gånger under helgen när jag tänkt på vår middag. A-a-a-amazing, som min (snart) 3-årige son skulle sagt.

Jag ser fram emot nästa bokmässa!

/Katrin

Terése sa...

Lovely bild!

Kära Syster sa...

Hanna och Katrin: Ni är underbara!

Helena: Right?!!!

Terése: Alltså är man galen som gillar den själv? Kan själv inte låta bli att fnissa varje gång jag ser den...

/A