måndag 17 september 2012

Väger upp de senaste dagarnas tomhet med lång tillbakablick

I helgen jobbade jag som vanligt i butiken och däremellan var det så mycket annat att det uppenbarligen inte blev ett endaste litet blogginlägg. Vad Strumpan har att säga till sitt försvar vet jag inte. Hon har förstås varit en sväng till sin gamla hemstad, men det är så vitt jag vet det enda hon kan skylla på. Inte riktigt tillräckligt kanske.

I alla fall.

I fredags gjorde Strumpan som utlovat och bjöd på tacos. Vi blev ditbjudna, matade och roade till sent på kvällen. I lördags åkte jag direkt från jobbet till min bästaste plugg-vän och firade hennes födelsedag, Girls Only! Det var fantastiskt på alla sätt och vis: roligt, trevligt, gott, mysigt, lättsamt, uppstyrt, galet. Jag förstår inte varför den kvinnan inte arbetar med event, hon är en proffs-värdinna!

Igår åkte jag hem från jobbet med ambitionen att städa. Det slutade ungefär med att Fotografen gjorde hela jobbet medan jag stod i duschen. Win-win till mig.

Andra saker jag gjort i helgen: Tänkt på att jag är trött jämt. Lite beror det kanske på att jag i slutet av augusti tackade ja till att jobba alla helger i september (utom den sista, är på bokmässa då, duh!). Men mest verkar det bero på snuvad på värme och sol den här sommaren. Jag som vanligtvis gillar höst, får rysningar av att mörkare och kallare och blötare tider oundvikligen närmar sig. Gräsligt! Men! Har i alla fall äntligen införskaffat nya höstkängor. Det piggade upp avsevärt, var alldeles darrig av lycka när jag betalade och energin höll i sig sisådär i en timme igår. Känner att det kommer att bli dyrt om jag ska köpa mig till energi under resten av hösten, dock. Det där med kängorna kan verka banalt, men jag hittade de perfekta för ganska länge sedan och har inte tagit mig varken tid eller lust att åka in till stan och prova. Istället har jag haft ångest för att de ska ha tagit slut alternativt inte passa och att jag skulle behöva hitta en annan sort. Det är ungefär det tråkigaste som finns att leta andra skor när man redan bestämt sig för vilka man ska ha. Man vill ta skon man sett ut, prova den i två storlekar, besluta sig för vilken storlek som sitter bäst och betala. Samma gäller de mesta i klädinköp faktiskt. Är omåttligt icke intresserad av så kallad shopping nu för tiden.

/Anna

Inga kommentarer: