onsdag 26 september 2012

Stissig? Jag?

Det spelar ingen roll om jag ska på utlandssemester eller hem till mamman och pappan över en helg. Jag får ändå RESFEBER.

Således börjar jag blir darrig nu.

Resväskan är halvvägs packad. Men plötsligt blev det skitviktigt att skaffa rätt slags tvättmedel och handtvätta de där strumpbyxorna man ändå aldrig använder. I fall att. För att det inte räcker de andra paren jag har. Likaså pysslar jag med hemmet som om jag ska hyra ut det. Städar varje vrå, bäddar fint, slänger återvinningsskräp.

Samma sak varje gång.

Det är en avancerad och alltför komplicerad rutin kring mina resdagar. Saker som inte har styrts upp under hela året ska bli av nu, precis nu, när jag samtidigt har väska att packa, planer att göra, vandrarhem att hitta till. Då tar jag på mig allt det andra också.

Men det är nästan klart.


Jag tvingar bort resfebern för att kunna jobba. Tänker mest på resgrejer ändå. Messar hej vilt till Elin (jo, hon får åka med när allt kommer omkring, med eller utan bullar) för att inte glömma något.

Och snart så. Snart ska fyra par skor, tre jackor och en gigantisk resväska följa med mig på bokmässa. Minst.

/Anna

2 kommentarer:

Terése sa...

Jag har också resfeber. Jag är också rookie. Vi får väl låtsas som att vi inte är det. Fake it til you make it, liksom.

Vi kanske syns!

/Terése

Kära Syster sa...

I know! Fejka är det bästa. Let´s!

Och: kul att du har hittat hit!

/Anna