torsdag 30 augusti 2012

När Sture bibliotek bjuder in till författarprat

Vilken tur att jag tänkte "Klart jag ska dit!" och inte lät "Jag har ju redan hört dem berätta om skrivprocess och väg till utgivning förut..." bestämma.

Då hade jag missat en trevlig kväll och ett mycket intressant samtal.

Som vanligt när Sture bibliotek anordnar saker, är det lagom stort.
Som vanligt är arrangemangen prestigelöst och proffsigt ordnade av den bibliotekarie som nu råkar vara på plats. Just i går kväll var det Ann-Charlotte.

Först höll hon en kort inledning och så fick författarna ta vid: Susanne Boll, Pernilla Alm och Lars Rambe. Ann-Charlotte ställde frågor, men ganska snart tog publiken över. Vi ville veta mer.



När det officiella pratet var slut, tog det obligatoriska minglandet vid. Sture bjöd på förfriskningar så att vi kunde uppehålla oss ett tag till och det var idel god stämning. Eller som Strumpan sa: "Man blir alltid inspirerad av att lyssna till när kreativa människor pratar om sin skapandeprocess, oavsett om man skriver en bok eller sjunger en låt eller målar en tavla." (Okej, jag broderade ut citatet lite, men det var vad hon menade. Faktiskt.)
/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Bra citerat! Det är skönt när andra hör vad man menar och inte vad man säger.

/E

Sandra sa...

Å vad kul att du var där! (Eller ni?) Har inte ens frågat AnnCharlotte och Salomon om hur det gick. Bra, verkar det som.